Om Din Dantracker spårsändare inte fungerar som den ska!
Kontrollera dessa punkter INNAN ni fyller i formuläret länkat nedan och reklamerar Din spårsändare!
- Kontrollera att du har ett aktivt abonnemang på trackern, detta ser du på dina kundsidor (customer) på dantracker.com
- Se till att trackern ligger på en plats där den har fri mottagning av GPS-signaler. Mottagningen kan begränsas om sändaren befinner sig inomhus eller om den hindras eller omsluts av exempelvis metall etc.
- Skickar spårsändaren för få signalen så kontrollera att parameterinställningarna är rätt. Har du sändaren i en bil ska den stå i läge i för bil, husbil, lastbil m.m. Står den exempelvis i båtläge så skickas färre positioner. Detta kontrollerar och ändrar du på Dina kundsidor.
- Se till så att spårsändaren blivit aktiverad på rätt sätt. Skaka den i 10-15 sekunder kraftigt och låten sedan ligga stilla på öppen yta, gärna utomhus. Det kan ta 15-20 minuter innan spårsändaren blir aktiverad.
- Kontrollera om det finns garanti kvar på sändaren. Detta står under Garanti på Dina kundsidor.
Så fort vi erhåller den defekta trackern skickas en ny per omgående.
*Samtycke - Om ni returnerar en fullt fungerande tracker så tillkommer avgift för porto!
Länk till returformuläret hittar du nedan
Andra länkar