Om Din Dantracker spårsändare inte fungerar som den ska!

Kontrollera dessa punkter INNAN ni fyller i formuläret länkat nedan och reklamerar Din spårsändare!

  1. Kontrollera att du har ett aktivt abonnemang på trackern, detta ser du på dina kundsidor (customer) på dantracker.com
  2. Se till att trackern ligger på en plats där den har fri mottagning av GPS-signaler. Mottagningen kan begränsas om sändaren befinner sig inomhus eller om den hindras eller omsluts av exempelvis metall etc.
  3. Skickar spårsändaren för få signalen så kontrollera att parameterinställningarna är rätt. Har du sändaren i en bil ska den stå i läge i för bil, husbil, lastbil m.m. Står den exempelvis i båtläge så skickas färre positioner. Detta kontrollerar och ändrar du på Dina kundsidor.
  4. Se till så att spårsändaren blivit aktiverad på rätt sätt. Skaka den i 10-15 sekunder kraftigt och låten sedan ligga stilla på öppen yta, gärna utomhus. Det kan ta 15-20 minuter innan spårsändaren blir aktiverad.
  5. Kontrollera om det finns garanti kvar på sändaren. Detta står under Garanti på Dina kundsidor.

Så fort vi erhåller den defekta trackern skickas en ny per omgående.

*Samtycke - Om ni returnerar en fullt fungerande tracker så tillkommer avgift för porto!

Länk till returformuläret hittar du nedan

Jag försäkrar mig att inget av ovanstående fungerar och jag vill reklamera min tracker via denna länk